Abstract
Numa sociedade esportivizada, a visão de rendimento e competitividade são privilegiados. O rendimento e a técnica são geralmente os primeiros objetivos durante uma iniciação esportiva. Nesse trabalho, com o auxilio da Teoria do Desenvolvimento Motor, buscou-se propor uma proposta de ensino-aprendizagem do Badminton desvinculada da cultura esportiva de alta competição. Como característica de nosso objeto de estudo, com essa desvinculação, o que será tratado nesse ensaio, é uma proposta pedagógica de um esporte pouco conhecido, onde seu progresso, reconhecimento e prática, dependem da emancipação e pesquisa de um modelo pedagógico humanista que oriente os profissionais de Educação Física no seu desenvolvimento.
Palavras-chave: Educação Física, Movimento, Badminton.
ABSTRACT
In a sportive society, the image (idea) of performance and competitiveness has more privilege. The performance and the technique are the first objective (main items) during a sport activity initiation. In this work (effort), supported by Theory of Motor Development, was investigated a proposition of a teaching-learning practice of Badminton not connected with a high level competition sportive culture. As a characteristic of our study objective, with this no connection, what will be treated in this practice (test/ analysis), is a pedagogic proposition of a not well known sport, where its progress, recognition and exercise (habit), depends on emancipation and a research of a pedagogic humanist model that directs (guides) the physical education professionals in his development.
Key words: Physical Education, Movement, Badminton.
|